sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Elämän pienet suuret asiat



Olin eilen lähiöpubissa laulamassa karaokea... hih :) Paluu "entiseen" elämään. Aamulla tunsin hyppäyksestä huonoa omaatuntoa... Kuinka olisin jaksanut päivän aikana tehdä vaikka mitä hyödyllisiä asioita, kun en olisi valvonut pitkään ja juonut muutamaa siideriä. Ihan nolottaa... Mutta toisaalta nuo hetket näyttävät hyvin, miten antoisampaa elämä on kun kunniottaa kehoaan ja mieltään sekä niiden tarpeita. Olisinhan voinut toteuttaa illan toisinkin. Käynyt laulelemassa ja juonut vettä illan aikana, palaten sitten ajoissa nukkumaan.

Päivän aikana sitten listasin mielessäni asioita, joista haluan pitää kiinni. En halua antautua sellaisten asioiden pariin enää, jotka eivät anna minulle mitään vaan päin vastoin tuntuvat imevän energian. En tarkoita tässä mitään raittiuslupausta tai sitä etten enää astu jalallani baariin, vaan sitä, että kuuntelen itseäni. Haluanko todella sitä mitä olen tekemässä? Vai teenkö asian vaikka vain sen vuoksi, että en ole nähnyt ystävääni aikoihin ja en halua kieltäytyä kutsusta sen vuoksi. Asiat voi kuitenkin toteuttaa monella tapaa.

Toinen tärkeä asia on ruoka. Olen syönyt edelleen paljon kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä ja siemeniä ja välttänyt perunaa,riisiä, vehnää jne, mutta olen ahminut järkyttäviä määriä tavallista suklaata ja leipääkin aika usein. Tämä muuttuu nyt! Haluan itselleni parempaa. Haluan luoda paremman olon itselleni. Tuo sokerin ja rasvan määrä tukkii kyllä sekä kehon että mielen aika huolella!

Hiljaisuus.... Se on todella tärkeä asia minulle, ilman hiljaisuuden tuomaa rauhaa muutun levottomaksi. Varaan jokaisesta päivästä suuremman lohkareen hiljaisuudelle ja itselleni. Näin voin jakaa tuota rauhaa myös läheisille. Sytytän kynttilöitä tuomaan tunnelmaa kotiimme ja olen. Ja meditoin. Ja nautin.

Tiedän että nämä pienet asiat vaikuttavat suuresti elämääni. Välillä on vain niin helppoa käpertyä itseensä ja unohtaa kokonaisuus. Vaikka siitä seuraa vain vaikeuksia... Jospa yksi oppiläksy olisi nyt opittu.. ehkä ;)

Kävin tänään leffassa katsomassa Eat pray love - omaa tietä etsimässä -leffan. Sopi elämäntilanteeseni aivan loistavasti. Sain tirauttettua ainakin neljät pudistavat itkut leffan aikana. Taisin olla loistavaa leffaseuraa... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti