maanantai 15. marraskuuta 2010

Ongelmat

Viime ajat olen pyöriskellyt ongemieni keskellä.

Nii-in, kyllä ne ongelmat sieltä tupsahtelevat esiin , kun on aika... Samat ongelmat ovat olleet kyllä esillä vuosia, mutta niiden erilainen käsittely on tuonut enemmän ongelmia vastaan.

Olen ottanut erään asian käsittelyyn ja ajatellut ratkaisevan sen sillä tavoin, kuin olen pitkään halunnut ja toivonut. Olen luullut tietäväni, kuinka siitä ongelmasta päästään. Mutta sitten huomasinkin, että sen ongelman sisällä on paljon paljon muita ongelmia. Kuin ketjureaktio... Tai hämähäkinseitti. Kun yhden säikeen irroittaa, se ei tarkoitakaan sitä että saa koko seitin purettua, vaan seitti voi olla solmussa edelleen. On taas käytävä uuden säikeen kimppuun.

Olen uskonut asian olevan yksinkertainen: kun olen päässyt tästä asiasta/elämäntilanteesta/suhteesta/ongelmasta eteenpäin, elämäni muuttaa suuntaa ja elän onnellista elämää. Mutta. Ei se niin mene. Asiat on käytävä läpi juurta jaksaen, että ne voi jättää taakseen. Tai sitten elettävä niiden kanssa, mutta tiedostaen ja ymmärtäen enemmän. Tietäen kuinka se seitti puretaan, välttämättä sitä kuitenkaan purkamatta.

Tämä blogikin on elellyt hiljaiseloaan, kun olen käynyt itseni ja ongelmieni kimppuun. Eilen kuitenkin sain ensimmäisen säikeen irroitettua ja yritän jatkaa matkaa muiden säikeiden parissa. Ensin avata näitä asioita itselleni ja sitten ehkä koota ne palaset yhteen. Aika näyttää. Tulen kuitenkin takaisin, nyt on vain aika katsoa sisäänpäin, että voin antaa jotain myös ulos.

Rakkaudella,
Satu

2 kommenttia:

  1. hih, onkohan meillä vähän samanlainen kausi menossa? :) <3

    VastaaPoista
  2. Voipi olla :) Välillä ihan naurattaa tämä "peli" ja ne "suuret" ongelmat joiden parissa sitä pyörii... Mutta on ne vaan hitto vieköön käytävä läpi, että pääsee eteenpäin, kohti kasvua (ja siihen ymmärrykseen, että mitään ongelmia ei edes ole olemassa)

    Voimia sulle omien juttujesi kanssa <3

    VastaaPoista